Translate

måndag 12 februari 2018

Sprid lite kärlek!

Hej folket, vill börja med att tacka för alla fina reaktioner på mitt tidigare inlägg. Det kändes väldigt bra och rätt att skriva men när det gäller sådär känsliga saker är jag alltid rädd att råka trampa någon på tårna med mina texter.

Idag tänkte jag skriva några rader om alla hjärtans dag! Denna märkliga dag som lyckas röra upp så många känslor till höger och vänster.
Man hör någon muttra "kommersiellt jippo" eller "inte fan tänker jag köpa några blommor". Till dessa surpuppor har jag bara en sak att säga: skit ner er.
Inte ett uttalande som på något vis är politiskt korrekt men kom igen!! Hur svårt ska det vara att sprida lite kärlek omkring sig? Är det verkligen nödvändigt att sätta sig på tvären gentemot en sådan sak??

Sen har vi "singlarna" i sammanhanget, dom övergivna som ska sitta på sin kammare och snyfta över sin ensamhet? Till dom har jag nästan också lust att säga någonting opassande.
Alla hjärtans dag är ju en gullig grej, blir man på något sätt uppvaktad är det klart att man blir glad men är det verkligen så att hjärtat går i tusen bitar om ingen skickar en blommor?
Personligen skulle jag känna mig betydlig mer ensam om jag satt själv på julafton än den 14 februari...

Sist men inte minst har vi då den kategorin som jag själv tillhör, alla dom som har någon att uppvakta men är alldeles för hemmablinda för att märka alla hjärtan, rosor och nallar som dyker upp överallt.
Nog har det varit år då jag gett min man arga blickar för att han minsann inte "kom ihåg" att de var alla hjärtans dag. Nu när vi varit tillsammans i snart 7 år känns det lite som att man får välja sina tillfällen. Det är inte en tradition som slaviskt behöver följas. (Obs att detta gäller inte de första åren i förhållandet! DÅ måste man faktiskt bevisa sin kärlek fortfarande! ;))

Men jag gillar ändå alla hjärtans dag, mest för att jag väljer att se det som en påminnelse att sprida lite extra kärlek omkring sig en sådan gudsförgäten tråk månad som Februari.


I år valde jag att sprida lite kärlek till mina tre bästisar. Postnord har en app som heter "riktiga vykort" som min svärmor tipsade mig om i somras. Hur enkelt och smidigt som helst att göra ett personligt vykort. Dessutom är ju bilder och texter lite av min
grej, så det kändes som en självklar sak att göra nu när jag ville sprida lite kärlek.
Vet inte vad jag skulle ta mig till i livet utan dessa tre damer, älskar dem av hela mitt hjärta, och alla hjärtans dag till ära ville jag påminna dem om det!

Så om du sitter någonstans och bittrar dig av någon anledning, så är mitt starka tips att sluta med de och välja ut någon som du ska sprida lite kärlek till! En, vän, en förälder, en partner eller varför inte en främmande människa i affären?
Något litet och uppmuntrande, kan fan räcka med ett leende. Du kommer inte förlora något på det.
PRÖVA!

PUSS







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar