Translate

fredag 6 januari 2017

Jag ska börja plugga!

Heeej! Jag har massor att berätta!

Vi kan börja med de tråkiga... Sjukhuset ringde och meddelade att de är två sorters bakterier i min böld. Det innebär att jag måste äta dubbla antibiotika kurer. Alltså 6 stycken piller om dagen... BLäÄÄ
På 10 dagar blir det alltså 60 stycken gigantiska piller jag ska trycka i mig. Är inte de typ farligt för levern eller nått??
Men jag börjar iaf må bättre så det får vara värt de :)

Igår snöade det galet mycket här, hela dagen singlade det ner gigantiska snöflingor från himlen. Vi tog med Tudor ut i snön och först satte han sig ner på tappen och tittade upp i himlen och sa "ooooooo".
Sen tyckte vi, hans föräldrar att åka pulka kan väl vara lite kul? Det brukar ju barn gilla.
Som ni själv ser så var han inte de minsta road. Jag har tidigare misstänkt att Tudor inte är någon snö älskare och igår fick vi det bekräftat.
Det är kallt, blött och väldigt svårt att gå i.
Idag gick vi ut och mätte hur mycket snö det kommit. Vi hade en liten intern vadslagning som slutade med att jag blev skyldig min (kaxiga) vän en klubba. Eller en isglass.
Så vad tror ni...?

Hela 26cm orörd snö! Och i snöhögarna 45-50cm. Inte konstigt att Tudde får svårt att gå haha

Så nog om snö snacket och till den riktigt stora nyheten!! 
Jag ska börja plugga!!!! 
Är så löjligt jävla nöjd! Fick ett mail igår och fjärilarna i magen började flyga runt på en gång.
Det här är verkligen en stor grej i mitt liv.
Så från Februari till Juni så ska jag läsa en kurs i sociologi!

Gårdags kvällen spenderade jag med att läsa igenom kursplan, ordlistor och mycket mer.
Kom fram till att jag helt glömt bort vad källkritik innebär och vad fan är egentligen en fotnot? 
Fick panik och tänkt att de här kommer allllllllllldrig gå. Jag hoppar av på en gång!
Tog några djupa andetag och använde min favorit livlina - Ring en vän. 

Så nu är jag fett taggad igen! haha Ska bli obeskrivligt kul att faktiskt få nått att göra på dagarna.

Säg grattis. Jag förtjänar ett grattis.
Eller stående ovationer.


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar