Translate

fredag 27 januari 2017

När känslorna tar över

När orden inte riktigt vill nå ut till  fingerspetsarna och känslorna stockar sig i bröstet.. 


  • Det är då jag känner mig som mest instängd. 

Jag har så mycket jag vill säga, så mycket jag vill veta men jag får inte ur mig ett ord.

Vissa dagar tar mina känslor över, det är som en kastrull med vatten som kokar över och varenda glödhet vattendroppe bränner i min själ. 



  • Vad ska jag ta mig till? 

  • Jag blundar så hårt jag kan och väntar på att kaoset i mitt inre ska lugna ner sig. 
Men problemet är att det alltid kommer tillbaks.
Med samma punktlighet som min menscykel förlorar jag kontrollen över mitt undermedvetna. En vulkan som med obarmhärtigt kraft exploderar inom mig.
Och jag är hjälplös i havet av känslor som är mitt inre. 



  • Mina känslor är min största tillgång i livet men en liten livboj mellan varven är väl inte för mycket begärt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar