Translate

lördag 21 januari 2017

När feber dimman lättar

Hej folket! Saknat mig?
Jag har helt klart saknat er!

Det känns som jag levt i en dimma sedan Nyårsafton. En otrevlig febrig dimma full av massa smärta. Mina dagar har helt enkelt gått åt till att ta mig från sängen till soffan. Och alla övrig energi har gått till barnen.

Men nu mitt herrskap har jag varit feberfri i nästan 4 dagar!!! FYRA DAGAR AV FRIHET!!!

I Måndags började Tobias jobba och det var löjligt skönt att få igång en vardag här hemma. Tudor har dock varit sjuk hela veckan så inskolningen har avstannat men på Måndag tar vi nya tag!

Det var riktigt tufft att vara hemma själv första två dagarna då både jag och Tudor mådde bajs. När Tobias kom hem efter jobbet hade jag så ont i mina armar att jag inte ens orkade hålla tillbaks tårarna.
Men jag tog 1 timme åt gången och helt plötsligt hade vi klarat av hela veckan, jag och Tuddson i vår sjukstuga.

Dom tankar jag klamrar mig fast vid just nu är att snart "snart sätter min vardag också igång!"

Jag ser löjligt mycket fram emot att börja träna och plugga! På Tisdag kommer träningen igång och ingenting kan hindra mig från att lämna huset då.
Om så alla jordens barn är sjuka så är det inte mitt problem den dagen.

Känner ni doften av frihet?

Jag älskar mina barn och min man mest på den här jorden men som min svärmor brukar säga så måste man få ha något som bara är ens eget också.

Idag köpte jag en kalender! Kan ni tänka er det?? Jag har inte ägt en sådan sedan 2012.
Det var ödet att den första kalendern jag fick ögonen på var en exakt likadan som min gamla förutom att den här var svart och min gamla var rosa.

Och utan min gamla rosa kalender hade mitt liv gott i tusen bitar så nu känner jag mig löjligt nöjd (och trygg) med att hittat en likadan!

På återseende kära vänner (och fiender)! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar